Home » Uncategorized » Journal of Mathematics and Culture Volume 11 number 2

Journal of Mathematics and Culture Volume 11 number 2

October 2017

Like us on Facebook

Special Edition Brazil – Volume 2: EthnoMathemaTics: cultural plurality in diverse Brasis

Edição Especial Brasil – Volume 2: EtnoMatemaTicas: pluralidade cultural em diversos Brasis

Editorial

Milton Rosa, Olenêva Sanches Sousa, Adriano Fonseca

Presentation

Tod Shockey

Conheçam os Autores / Meet the Authors

 

Etnomodelagem: Investigando Saberes Êmicos e Éticos em uma Abordagem Dialógica / Ethnomodelling: Investigating Emic and Etic Knowledge in a Dialogical Approach

Daniel Clark Orey, Milton Rosa

Promovendo o Desenvolvimento da Educação Financeira em uma Perspectiva Etnomatemática / Promoting the Development of Financial Educational in an Ethnomathematical Perspective

Gelindo Martineli Alves, Milton Rosa, Marger da Conceição Ventura Viana

Uma Pesquisa Etnomatemática Baseada nos Saberes de Trabalhadores do Campo no Cultivo de Hortas Circulares / Ethnomatematics Research Based on the Knowledge of Workers in the Cultivation of Circular Vegetable Gardens

Marcela Cruz, Maria Cecilia Fantinato

Etnomatemática no Garimpo: Uma Proposta Pedagógica para o Ensino de Matemática por meio da Resolução de Problemas / Ethnomathematics in Mining: A Pedagogical Proposal for Mathematics Teaching through Problem Solving

Freudson Dantas de Lima, Francisco de Assis Bandeira

Os Significados Atribuídos pelos Professores Indígenas à Matemática: a Etnomatemática em Contraponto à Hegemonia da Matemática Escolar / The Meanings Assigned by Indigenous Mathematics Teachers: Ethnomathematics in Counterpoint to the Hegemony of School Mathematics

Luci Teresinha Marchiori dos Santos Bernardi

A Etnomatemática na Educação Escolar Indígena Sateré-Mawé / Ethnomathematics in the School Sateré-Mawé Indigenous Education

Darlane Cristina Maciel Saraiva, José Roberto Linhares de Mattos

A Feitura Quando se Joga com a Linguagem e a Prática que Faz o Sujeito: A Etnomatemática está na Diferença das Coisas Feitas / The Making When Playing With Language and Practice That Makes the Subject: Ethnomathematics is in Difference of Created Things

Lucas Nunes Ogliari, Samuel Edmundo Lopez Bello

EtnoMatemaTicas: Pluralidade Cultural em Diversos Brasis / EthnoMathemaTics: Cultural Plurality in Diverse Brasis

Olenêva Sanches Sousa, Adriano Fonseca, Milton Rosa

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: